کاتالونیا

نیروهای کاتالونیایی با همدستی نیروهای گارد ملی مردم را سرکوب کردند تا بیش از 800 زخمی روی دست سوسیالیسم اسپانیا بماند.

سرویس ورزش مشرق - مقامات باشگاه بارسلونا قصد دارند به خاطر همکاری نیروهای امنیتی کاتالونیا با نیروهای گارد سلطنتی قرارداد خود را با نیروی نظامی وابسته به ارگان موسوس فسخ کرده و به دنبال راه دیگری برای کنترل امنیت ورزشگاه خود خواهند بود.

پس از گذشت 4 روز از حادثه خونین کاتالونیا کم کم مردم کوچه و بازار متوجه یک رکب تاریخی شده‌اند. فریب تلخی که بر مردم کاتالونیا تحمیل شد تا روز رفراندوم آنها تبدیل به یک روز خونین و غم‌انگیز شود. نیروهای کاتالونیایی با همدستی نیروهای گارد ملی مردم را سرکوب کردند تا بیش از 800 زخمی روی دست سوسیالیسم اسپانیا بماند.

باشگاه بارسلونا اکنون شاکی است، هم از دست فدراسیون فوتبال اسپانیا و هم از دست پلیس کاتالونیا. این رکب تاریخی مربوط می‌شود به خیانت تاریخی پلیس کاتالونیا که البته یک شبه دست در دست گارد سلطنتی نگذاشت بلکه شاید از ابتدا بنا بر همین بود و مردم کاتالونیا به تازگی متوجه اسپانیایی بودن پلیس کاتالونیا شدند.

نیروهای امنیتی کاتالونیا موسوم و معروف به MOSSOS به سال 1721 زمانی که شاید اسپانیایی به شکل کنونی وجود نداشت، تشکیل شدند. البته در آن زمان نمی‌شد به آنها یک واحد نظامی مشخص و منظم گفت. به سال 1874 گارد امنیتی بارسلونا از دل همین گردان نظامی پدید آمد و قسم نامه تاریخی تعهد به خاک کاتالونیا را امضا کرد. در سال 1983 موسوس مجوز اجرای شرایط امنیتی در خاک کاتالونیا را عهده‌دار شد و البته همواره مقابل فاشیسم فرانکو مقاومت کرد و چهره خوشنامی در میان مردم کاتالونیا داشت.

نکته اتفاقا همین جاست که مقاومت مقابل فاشیسم فرانکو از سوی مردم کاتالونیا با مقاومت مقابل پادشاه اسپانیا یکسان انگاشته شد. فرانکو دشمن مشترک سلطنت‌طلبان و مردم کاتالونیا بود و امروز که اکثر مردم اسپانیا زیر سایه سوسیالیسم زندگی می‌کنند سخن گفتن از این مرزبندی‌ها کسل‌کننده به نظر می‌رسد.  

در چنین شرایطی 2 هفته مانده به روز همه پرسی کاتالونیا نیروهای موسوس به صورت رسمی اعلام کردند امنیت منطقه کاتالونیا و صندوق‌های اخذ رای را تامین خواهند کرد.

ساعت 2  بامداد یکشنبه گذشته نیروهای گارد سلطنتی و ملی البته به صورت محدود از بخش گمرکات بارسلونا به وسیله کشتی‌های سلطنتی وارد کاتالونیا شدند اما صحنه‌های خشن و خونین باقی مانده از روز تلخ رفراندوم کاتالونیا نشان می‌دهد بیشترین خشونت علیه مردم از سوی نیروهای موسوس بوده نه نیروهای سلطننتی. البته این بدان معنی نیست که نیروهای سلطنتی علیه مردم بی‌عدالتی نکردند چرا که خشونت گارد کاتالونیا به دستور همین نیروها بر مردم روا داشته شده است.

رکب دومی که مردم کاتالونیا از نیروهای گارد ویژه موسوم به موسوس دریافت کرده‌اند مربوط می‌شود به لباس شخصی‌های کاتالونیا.

جمع قابل توجهی از مردم معترض در صف‌های دوم و سوم تجمعات خیابانی همان نیروهای لباس شخصی بودند که قدم به قدم آمار تجمعات مردمی را به گارد ملی اعلام کرده و به راحتی اعتراضات خیابانی را کنترل کرده‌اند.

این نیروهای لباس شخصی از سال‌ها پیش در گروه‌های زیرزمینی مخالف دولت اسپانیا عضویت داشته و در یکشنبه سیاه گذشته چهره واقعی خود را رونمایی کرده و خیانت‌کاران علیه اسپانیا را به دست قانون سپردند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
    4 3
    می بینید چطور مردم را کنترل می کنند؟ تمام ادعاهای ازادی و ... تا خیز گربه است بعد از ان به شدت سرکوب می شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس